Friday, January 1, 2010

Luahan Hati 2009..

Assalamualaikum..

Hai, sekejapnya tahun 2009 dah nak habis. Bak kata addah97, 2010 just around the corner. Macam2 yg berlaku sepanjang tahun 2009 ni. Ada suka, ada duka, ada sakit, ada sihat, ada2 jelah.
           Sepanjang tahun ni, banyak kenangan manis yg aku dpt terutamanya di sekolah dan semasa Prog. PERMATApintar negara di UKM. Nak dikatakan, di sek. yg paling bnyk kenangan manis, terutamanya apabila bersama-sama dgn kawan2 di sekolah, iaitu di SK Machang Bubok II.
           Di sekolah, kawan2ku suka wat lawak. X kira la waktu apa pun, lawak tetap ada. Aku pergi sekolah, kalau x gelak, x sah. Dalam bnyak2 bulan, bagiku bulan 8 dan 11 la yg best. Bulan 8 (klau x silap), cikgu mengubah tempat kami, murid2 kelas 6 Aman, mengikut keputusan peperiksaan Percubaan UPSR. Aku mendapat nombor 1 dlam periksa tersebut,jadi aku prlu duduk di hadapan sekali. Kawanku, Ummi, dapat nombor 2, jadi dia kena duduk di sebelah kananku. Amirul Hidayat, dpt no. 3. So, tempatnya di belakang aku. Fatin Nabila, dpt no. 4. Oleh itu, dia perlu duduk di sebelah kanan Hidayat.
           Sejak itu, hari2 aku gelak. Terutamanya bila tengok Hidayat ngan Fatin bergaduh. Kata Fatin kpdaku, x selamat duduk ngan Hidayat. Haha! Aku dan Ummi hnya memerhati tingkah laku mereka dan gelak. Hidayat tu pun mmg suka buat lawak. Apalagi dgn perangai kebudak-budakkan dia tu, mmg buat org gelak.. (Hihi, mintak2 la Hidayat x baca..)
           Bulan 11 iaitu tanggal 19/11/2009, hari yg paling berdebar bagi semua murid tahun 6 2009. Sbb apa, ya? Sbb, hari tu la murid2 tahun 6 dpt tahu kputusan UPSR 2009. Macam mana dgn aku ya waktu tu? Aku, adoyai, berdebar habis. Smpai nak demam dibuatnya. Walaupun semua kawanku mengatakan bhawa aku akan mndapat 5A dlam UPSR.
           "Ok, sekarang pelajar perempuan pulak. Pelajar yg pertama, adik Nur Nadiah Nadhirah binti Zainol." Aku apa lagi, terkezut la. Waktu tu, aku btul2 x sangka yg aku akan dpt 5A. Sbb aku rasa soalan BM Pemahaman susah2 belaka.. Berbalik kpd cita tadi, kalimah "Alhamdulillah" ku lafazkan sebagai tanda syukurku kpd Yang Maha Kuasa. Aku terus naik ke pentas lalu bersalaman dgn Guru Besar sekolahku. Beliau memberi sejambak bunga kpdaku, mengucapkan tahniah lalu mencium pipiku. Hatiku menjadi sebak. Aku pun pergi ke pelajar2 lain yg mendapat 5A dlam UPSR. Beberapa lama kmudian, hatiku x dpt menahan sebak lagi. Air mata mula membasahi pipi. Ummi cuba memujuk diriku yg teresak-esak itu. Smpai skarg, aku masih lagi ingat bagaimana perasaanku waktu itu. Pelajar2 SKMB II yg mndapat 5A dlm UPSR ialah Aidil Fariz, Fadzlun, Daniel, Amirul Hidayat, Syazan, Nur Nadiah Nadhirah (aku), Ummi Nadiah, Ashwinie dan Siti Badrul Munirah.
           Ha, skarg ni nak cita psal kenanganku semasa Prog. PERMATApintar Negara pulak. Semasa di sana, aku mula berkawan dgn Fatin Nadhirah, roomate aku. Bila dah kenal semua rakan sekelas (Robotik 3/RO3), Fatin mula rapat dgn orang lain. Aku pula tiada partner utk jalan bersama-sama. Suatu hari, Mawaddah, slh seorang drpd classmateku, partnernya x hadir sbb demam. Dia pun mngajakku utk berjalan dgnnya. Stlah bersembang dan bergelak ketawa, kami mula rapat dan akhirnya, dia pun menjadi salah seorang drpd best friend aku di sana. Waktu malam, aku, Fatin dan Syuhada a.k.a. Shada (jiran sebelah bilik), membuat band dalam bilik aku dan Fatin. Macam2 lagu yg kami nyanyi. Syok btullah waktu tu.
          Sbenarnya, bnyak lagi yg aku nak cerita kpd anda semua. Tetapi, smpai di sini saja la yg aku dpt ceritakan kpd anda. Buat semua yg membaca luahan hatiku ini, salah dan silapku harap dimaafi..

Oklah, memandangkan jam hmpir pkul 12.00 tgh malam, aku nak ucapkan..

Goodbye 2009..
               Hello 2010!!
     

No comments:

Post a Comment

Komen, jangan tak komen~ XD