Saturday, December 31, 2011

Luahan Hati 2011..

Assalamualaikum .

Hari ni merupakan post yg terakhir pada tahun 2011 . Ya , aku turut mengatakan hal yg sama , seperti hati anda yg baru saja berbicara tadi , "sekejapnya 2011 tiba di penghujungnya ~" , biarpun x sama caraku ungkapkannya , namun tetap sama jugakan maksudnya? Apa2 jea la .  

         Tahun ni merupakan dunia keduaku di SMKA Al-Irshad . Alhamdulillah , sekarang dah jinak dah di sekolah menengah . Namun , sekolah rendah + (kawan2 + guru2) di sana = x pernah lupa , insyaALLAH [selesaikan yg bracket dulu , ingat BODMAS .] Haha , masuk math pulak dah . 

2 Al-Razi

Seperti yg IRSHADIANs tau , aku pelajar kelas 2 Al-Razi atau lebih mesra dgn 2AR . Serius , kelas 2AR sgt best ! Banyak sgt kenangan manis kt kelas ni walaupun ada juga sebutir kenangan pahit . Tapi , disebabkan kenangan manis banyak sgt , sebutir kenangan pahit tu x dpt dimuatkan lagi ke dalam poket memori .  Banyak jugak benda yg aku pelajari sepanjang jadi pelajar 2AR , pasal amanah , erti persahabatan , kesabaran , macam2 lah . Terima kasih buat semua yg sekelas dgn aku sbb ajar aku semua ni . Aku x pernah pun lagi kawan dgn semua budak perempuan yg sekelas dgn aku sampai aku dok kelas 2AR . Serius , mmg best kalau berbaik dgn semua orang kt kelas sendiri . Harap2 , aku dpt wat mcm tu jugak dkat kelas tahun depan , 3 Al-Razi .
 

         Salah satu peristiwa menarik kat kelas aku ialah waktu Pendidikan Islam . Yeah , sejak nak dekat PAT , Ustazah Murni bagi worksheet utk kami semua wat latihan . Lepas buat , bincang jawapan . Waktu nak bincang tu la , berebut-rebut orang angkat tangan . Kadang2 aku join sekali . Ada sekali tu , aku pegang pen . Tiba2 , ustazah bagi isyarat utk kami semua angkat tangan . " 123 !" Semua angkat tangan . Aku yg x sedar yg aku pegang pen pun TERangkat tangan sekali , lalu melambung pen tu ke depan . Aku dan orang lain yg nmpak pun terkejut termasuk ustazah . Ustazah pun tanya , "Pen siapa yg melambung ni?" Aku cegar ==" Lalu ustazah bagi pen aku dkat ownernya (aku la) . Terima kasih ustazah ! Lepas habis subjek PI , ada sorang tu mengejek aku psal pen melambung tu pastu tanya aku , mcam mana pen tu boleh melambung . Adess ~ 

Dorm Sumaiyah 

Dorm Sumaiyah , mmg bestlah ! Sporting , prihatin , lawak , loyaq (haha! men2 ja) , mcam2 lagi . Form 2 , drp banyak ni : aku , Nurhani , Anis Zulaikha , Naiematul , Syafia , Iman Iffah ; hinggalah tinggal kami bertiga : aku , Nurhani & Anis Zulaikha . Naiemah , selalu sembang dgn aku . Hani + Anis = gandingan yg menarik sekali . Suka sgt ! Kak Asma , selalu datang sembang dgn kami , para form 2 . Kak Anis Marhaini pun selalu datang sembang , tapi kadang2 jea . Kak Hana , pretty good looking (ya) , garang (x perlu kata apa2) , baeeek (yes !) . [Hani , hg x marah kan ?] Kak Nani dan kak Ifah , comel . Kak Maziah , baik , selalu menyokong kami utk martabatkan bahasa baku (haha!) . Dan yg pasti , kak2 dorm Sumaiyah sentiasa mmberi tazkirah (peringatan) tatkala kami para form 2 ni terlupa . Kadang2 , aku nak tidoq pun xleh sbb xnak ketinggalan lawak Hani + Anis . Ha ! Satu perkara yg mmg x dpt dilupakan , LIPAS ! Kalau dengar suara dari kak2 ke , kawan2 ke , itu tandanya kena capai penyapu . "Kak Anis & kak Hana , katak tu comel kan?" (Haha!) Terima kasih wat semua ahli dorm Sumaiyah sbb menjadikan kenangan di dorm Sumaiyah sgt berharga ! Hani , aku rindu bunyi kambing hg . Tahun depan wat lagi ya .


Adik2 berdah group 4 + kakak2nya (haha)

Buat adik2 ,

"Hai adik2 ! Kita bertemu lagi dalam berita adik !" Iklan dah abis . Sekarang kita masih bersama-sama dlm Nadiah Ada Class (haha !) . Seronok mengajaq hgpa semua ; Fara , Fatini Insyirah a.k.a Fia , Ain Nasuha , Najibah , Atikah , Iffah , Sadina , Syafiqah , Diana , Ayuni , Fatihatul & Insyirah . Macam2 kerenah la hgpa semua ni .  Tapi sori la , sbb kami ni bukan pandai ajaq sgt pun mcm kak2 laen . Apa2pun , hgpa semua mmg cantik waktu nak wat persembahan berdah tu , pandai kak2 (selain kami) wat design . Tahniah sgt2 wat hgpa sbb dpt no. 2 dlm berdah 2011 . Betul kata kak2 form 3 masa tahun lepas , "mungkin tahun depan adik2 hgpa yg menang ka."

Buat kakak2nya ,

Terima kasih sgt2 sbb tolong ajaq depa sekali dgn penuh semangat . Aku pun kalah dgn hgpa ; Hanifa , Alia , Shamirah , Shazafiqah , Nurizzati a.k.a Kak Bet , Adhwa , Shaza Diana , Hana , Aqilah , Farah Najwa . Berkat selawat tafrijiyah + doa yg kita baca + kesatuan hati antara kita & adik2 kita = kejayaan berpihak kpd kita . Lawak kot baca komen depa kat kita . Haha .

IRSHADIAN 1014

X kiralah gender apapun anda , terima kasih sbb post bahan2 ilmiah & gambaq2 lawak kat situ . Aku banyak belajar daripada group ni . Teruskan mengepost ilmu dan mnda lawak kt group tu ya . Minta maaf sgt2 kalau apa yg aku post selama ni x patut utk dipost . Kalau anda kata patut , terima kasih sekali lagi (merepek dah!) . Kepada sesiapa yg rasa terganggu dgn chat IRSHADIAN 1014 waktu aku dok chat kt situ , minta maaf ya . Buat siapa2 yg x berapa kenal aku dan melihat perangai pelik aku secara tiba2 , minta maaf ya . Khemah ibadah , sgt best dan mmg memberi mesej kat aku . Irshadians yg lain? Harap mmberi mesej jugak wat hgpa semua bila hgpa semua cuba mengimbau kembali khemah ibadah tu .

Aspuri form 2 + form 4

Teringat lagi waktu usrah terakhir . Usrah yg sebelum2 ni pun ingat jugak . Lolipop dah abis (haha!) . Bila ada usrah tu , rasa macam hubungan antara form 2 aspuri rapat sgt ! Rasa dekat sgt dengan Allah bila ada satu usrah tu , alunan zikir drp kak2 sebagai latar belakang , dan kak Maziah bermuhasabah diri bersama kami para form 2 aspuri . Kami harap sgt , agar kak2 terus jaga kami , even secara x langsung .

Group nasyid SMAI

Nasyid , pertama kali aku masuk . Dan kali pertama jugaklah aku masuk pertandingan smpai ke peringkat kebangsaan . Serius , aku belajaq macam2 drp nasyid . "Nasyid , bukan sekadar rupa" (itu Vokal) . Kak Aina , kak Syahidah , kak Sufi , kak Ain , kak Hana , kak Echa , kak Zarith , kak Syuk , kak Athirah , kami nak minta maaf sgt2 sepanjang kami brlatih nasyid dgn hgpa . Ustazah Aeida , terima kasih sgt2 sbb ajaq kami semua ahli nasyid . Andai ustazah dpt baca , wow ! Hepinya~ Dan kak Echa , terima kasih sgt2 sbb ajaq kami pasal harmoni . Alhamdulillah , skrg dpt wat harmoni better , walaupun x better sepenuhnya .

Kepada semua yg ada kaitan dgn post di atas + orang yg mengenali aku (walaupun x dak kaitan dgn di atas) , minta maaf , minta maaf , dan minta maaf sgt2 atas segalanya ! Last but not least , terima kasih , terima kasih , dan terima kasih atas segalanya !

Sekian pada tahun 2011 ~

No comments:

Post a Comment

Silakan komen, dan mohon buka semula blog ni dalam 1 atau 2 hari selepas anda komen. InsyaAllah pasti dibalas.